Totaal aantal pageviews

Powered By Blogger

donderdag 26 september 2013

Stel dat ik Gelijk heb?!

Lieve lezers,


Op 12/02/2012 werd ik wakker met een verbazingwekkende, doch voor mij logisch lijkende én bevrijdende gedachte die ik toen op mijn website heb gepubliceerd.
Regelmatig duikt die uitspraak in gedachten weer op.
Ik wil mijn visie via deze weg  graag met jullie delen:


Citaat.107

De mens is
het resultaat en/of het product van
een technologisch hoogstandje dat zodanig vernuftig is dat het de mens doet geloven dat technologische hoogstandjes ontwikkeld worden door de mens zelf.

G. Maria .X  -  12 februari 2012


Louter rationeel benaderd lijkt deze visie voor velen je reinste onzin.
Echter,
wanneer ik er bewust Glimlachend over nadenk dan vind ik dit uitgangspunt je reinste Logica!
Volgens mij activeren wij via onze intenties en de daaraan verbonden gedachten, woorden en daden enkel datgene wat door onze hoogtechnologische oerbron reeds in een Allesomvattende broncode der feilloze Genereuze Optimale Distributie werd geprogrammeerd.

Datgene waar wij het meest aan denken wordt geactiveerd tot een ervaringsveld dat we werkelijkheid zijn gaan noemen.
Datgene waar wij het minst aan denken wordt geactiveerd tot een ervaringsveld dat wij wens, gedachte, droom, illusie, fictie of fantasie noemen.
Datgene wat bewust en onbewust het vaakst aan elkaar gelinkt werd komt automatisch mee te voorschijn als één aspect uit de gelinkte gedachte-groep.

Dit zou dan verklaren waarom een bepaalde gewoonte van een geliefd persoon toch ongenoegen bij ons opwekt omdat die ene, weerstand verwekkende, gewoonte tot op dat moment het vaakst gelinkt werd aan iets of iemand die jij als overwegend onaangenaam hebt ervaren.

Het volstaat dus om ons consequent op Algemene constructieve intenties en gedachten tegenover élk facet van de schepping te focussen om op termijn, op eender welk moment en bij eender welke persoon of situatie een welgekomen, als constructief (h)erkende, reactie of een onmiskenbare constructieve feedback te activeren.

Zo ervaar ik dat ook wanneer ik er in slaag met elke vezel van mijn bewust-zijn, élk facet van de schepping te betrekken bij het activeren van oprechte Liefdevolle Intenties.
Zo ervaar ik dat ook wanneer ik er in slaag om Alles & Iedereen, met elke vezel van mijn bewust-zijn, heel oprecht Succes te gunnen!
Zo ervaar ik dat ook wanneer ik vanuit elke vezel van mijn bewust-zijn Dankbaarheid & Tevredenheid kan opwekken tegenover élk facet van de Schepping.
Zo ervaar ik dat ook wanneer ik met mijn Glimlach (of vanwege het op andere wijze optrekken van de mondhoeken) élke vezel van mijn Bewust-Zijn laat ontwaken in het ervaringsveld der bevrijdende gevoelens zoals Vrolijkheid, Vreugde, Geluk, Begrip, Verdraagzaamheid, Geduld, Genegenheid, (H)Eerlijkheid, Integriteit, Jolijt, Jovialiteit, Passie, Relativeringsvermogen, Dankbaarheid, Tevredenheid, Bewondering, Verwondering, Aanvaarding, Waardering, Zorgzaamheid, Hulpvaardigheid, Vertrouwen enz.

Ik link enerzijds de Glimlach aan zoveel mogelijk Constructieve intenties, gedachten en ervaringen.
En ik wek anderzijds automatisch een Glimlach op wanneer er zich ervaringen voordoen waaraan ik bewust of onbewust reeds een Constructief Nut heb kunnen koppelen.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die mijn standpunt All the Way volgen en hoe zij daar in de dagelijkse praktijk mee omgaan.

Moge iedereen zich Safer dan ooit voelen vanwege de wonderlijke neutraliserende impact van de Smile ;-)
Het is jullie Allemaal héél oprecht gegund!!!


Liefs, Succes en Mega Big Smile van me

Gerda Maria Hendrickx




SMILE-POWER WE BELIEVE IN!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten